Thursday, August 11, 2011

Saya membelog bila ada mood

Salam,

apa khabar org kampung? heheh. ckp mcm la saya ni org banda sgt. hahha. adui~ bila da lama tak membelog ni, mula la idea sedikit kering di sana sini. seronok baca blog2 org lain, mcm2 dorg leh tulis.. kalu da baca blog org , seronok smpi tak le tinggal *oh exxagerate di situ* hehehe..

ok, what's with my life lately? nothing much interesting happened. oh ye, skrg ni bulan ramadhan. alhamdulillah, ada rezeki lagi untuk berpuasa taun ni. sama2 la berdoa semoga dpt merasai nikmat2 sepanjang bulan ramadhan ni ye.

lately ni, saya suka plak membake balik.. sblom2 ni slalu jgak, tp bila bln pose ni, rasa nk buat tu telebih2 plak bekobar nya.. next project cm nak buat red velvet cake plak. hmmm.. nanti kalu success, saya tepek gambo tu kat sini.

oklah, tu je dulu..

cherio~~

Saturday, May 21, 2011

Boboiboy~~~

haloo. hehehe entry tade kene mengena ngan tajuk di atas. saje je. tetiba teringat plak kat lagu tu. oh ye, lupa, da lama sgt tak update blog ku ini. just a quick review about myself for 2011.. saya bekerja semula di smk kg jawa. owh sgt gembira. dekat ngan rumah, yay! boleh dtg lambat, yay! jimat duit petrol, yay! boleh shopping lebih, yay! hehehe

but, as usual, smk kota kemuning masih ada di hati. really missed all my children there. luckily got facebook hehehe.

nothing much to put here today, maybe this is the beginning for me to blog back this year, or maybe only this entry will be the one and only this year. who knows..

till then,
cherio!

Monday, October 18, 2010

Sedeynyaaaa....

Adoii... Sedeynyaaaa.. apsal la smpi skrg tade yg confirm ek. Asek rumours je.. ya Allah! Berikanlah berita baik kepadaku ya Allah...

Sunday, June 13, 2010

Wishing myself the best of luck for tomorrow

usaha dah..tawakal aje.. ade rezeki, alhamdulillah.. kalau takde rezeki, ade hikmahnya.. Allah Maha Mengetahui.. Setiap kun fayakun- Nya pasti yang itu yang terbaik untuk hamba-hamba-Nya..

oh, becerita pasal cuti sekolah, alahai tade pape pon yang menarik.. tak tahu kenapa, tapi tidak se excited dulu..

skrg ni hati bedebar-debar la.. mengapa ya? aku sendiri takde jawapannya.. tapi bila duduk diam2 mesti ade rasa berdebar2.. mcm ade bende yg nak belaku.. entah kan benda elok atau tidak.. wallahualam.Allah lebih mengetahui..

Ya Allah.. permudahkanlah segala-galanya untuk hambamu ini.....

Monday, February 22, 2010

Windows tips and productivity hacks - Get Free RapidShare Premium Accounts

Read about this RapidShare premium account give away at this site..

Here is a good opportunity for bloggers and webmasters to get Rapidshare Premium Accounts for free. GeniusHackers.Com, a blog about Windows tweaks and registry hacks is giving away premium accounts to bloggers and webmasters.

To get Rapidshare Premium account, you have to post about this contest on your blog or website and after that mail GeniusHackers with the link to your post using the contact form given here. You will get the premium account with user name and password in your email inbox.
Here is the link to the post:

RapidShare premium accounts for bloggers and webmasters.

Tuesday, January 19, 2010

| mencium bumper kereta orang adalah tidak fun langsung ye!

oh oh oh!!! smpi ngesot2... apela nasib aku harini ;(

da bersemangat waja dah nak pi ke bekerja, jalan pon sangat seronok, tiada kereta2 membuat hal .. mendengar radio pon lagu best2.. tiba2.. BAMMM!! adesssssssssss!! mcm kenal je bunyik itu!!!!!!!!!!! argh... ku mencium bumper sebijik wira!! bukan kasut jenama wira tapi proton wira berwarna biru.. wuwuwuuwuwuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.. walaupon dulu kala pon da penah eksiden *sila rujuk post dahulu kala *, tapi perasaan tekejut dan menggigil itu masih ada..isk isk isk.. tapi luckily nobody hurts in this story cuma cuma cumaaaaaaaaaaa.. bumper kereta ku ..kesiannya ku tgk..takpe2..nanti kita tukarkan baju anda yep *wink wink*

oh ye, lupe nak bgtau.. ku skrg suda mengajar dia skola lain yep..bukan lagi di smk kg jawa itew..ya! anda pasti dirindui tatapi kehidupan harus diteruskan *cewah* skola baru, cekgu cekgi baru,pelajar baru, environment baru, kantin baru hehehe.. stakat ni ok..tonsil masih berada dlam keadaan terkawal hehehe..

okla, nak pegi meratap kat bumper keta heheheheeeeeeeeeeeeeee..daaaaa!!

Saturday, January 2, 2010

Welcome 2010!!

hallu!!

wah wah! selamat datang 2010! hoho.. *eh silap tu krismas nya ;p*

so, amacam korg punya new year celebration? ku tak celebrate pon new year tgh mlm semlm.. tp terkebetulan mkn kat vicchuda ss7 tu, nampak clear la bunga api dari i-city.. canteknyaaaaa!! *memandang ke langit smbil membulatkan mata* rugi lak tak ke i-city..kalu tak lagi beso zoom in nya heheh..

30hb aritu my best uitm buddy datang dari terengganu melawat kami2 hehe.. after wat keje kat skool, lepak2 la ngan saba n ezs kat pyramid, main bowling, pusing2.. sgt seronok..citer2 pasal dolu-dolu.. uuuuu rindunya zaman belaja!!!

ha smlm plak g frim kat kepong..g canopy walk.. fuh mmg penat..mmg tercungap2, peluh jantan pon keluar heheh.. tapi bila da sampai atas, naik canopy tu, mmg hilang segala penat lelah..terbayar sume kecungapan hehe..cantek je view..sgt2 refreshing..tade pon bau2 asap..segar sgt2!!..pas tu kat frim ada air terjun gak..mmg best la..air sujukkkk..

so, kalau u ols tade wat pape, g la try g frim..mmg best.. tp penat sket la hehehehheeeeeeeeeeeeee

ok then,

cherio!! ^^

Thursday, December 17, 2009

Clap! Clap! Clap!

Aloha~~~

wah memula skali nak ucap CONGRATULATION!!!!! kepada pasukan bola sepak negara ku Malaysia kerana berjaya mendapat pingat emas tadi!! woohoooooooooooo!!! tak kisah la macammana rupa bentuk gol itew.. gol tetap gol kan..uyeaaahh!! owh setelah berpuluh tahun menanti, akhirnya piala tu kembali ke tangan Malaysia.. congratz again *clap clap* ha kepada pasukan badminton negara pula, sila dapatkan kembali piala thomas ya*hahahah sukati je suruh2, sila tendang dan lempang ;p*

kepada semua umat islam, selamat menyambut awal muharram ye.. salam maal hijrah kepada semua, ha hijrah2 kan la diri anda ke arah kebaikan ye.. berubah secara berdikit- dikit lebih baik daripada tidak berubah langsung..pastikan berubah kepada kebaikan ye.. kalu nak berubah untuk jadi lebih jahat la, social la, setan2 la, berhati2 ketika keluar rumah, takut kena sambar petir wakakakakak!! *gelak kejam*

hmm apa ek azam tahun baru korang2?


till then,
cherio!!^^

Sunday, December 13, 2009

| Seronoknya ke Pulau Langkawi *dancing dancing* |

halloooooooo!!

uyyeaaahh!! akhirnya setelah ku idop hampir 23 tahun eh silap 25 tahun *sempat nak tipu umo hahah wtf* ha sambung balik, akhirnya merasa juga ku menjejakkan kaki ke Pulau Langkawi heheh. ye la, nak wat cane, asek g Paris je *haha lempang ye* aritu mmg lepas la impian ku nak kesana.. ku pergi bersama rakan2 seperjuangan (eceh ayat tak tahan). 5 org kesemuanya.. pegi tak lama pon 4 hari 3 malam.. pegi ahad pagi balik rabu pagi juga..

smpai sana, ade la problem sket, tapi biasala kan.. mana ade benda indah2 je..yang indah cuma rupaku saje hahah wtf *sila lempang lagi skali ye* haa, g jln, g supping tanpa memikirkan masa depan hahah.. sronok2.. nanti entry lain ku upload gambo, sebab empunya camera masih lom memberi ku gambo2 nya.. arap2 secepat mungkin la dpt hehehehehhe..

tapi mmg takle lupe aa restaurant WONDERLAND!! fuh mmg mabeles aa makan sane..da la murah , sedap, berbaloi baloi.. tempat wajib aa lenkali dtg!! sila membuat pesanan kamheong chicken n mantis..pergh!! sgt sedap heheh ^^

ha okla, nak cite lelebey pon takle, gambo tarak lak..nanti ade gambo.. ku cite pjg lebar lagi aaa.. daaaaaaaaaaaaaaa!!!

cherio!!^^

Thursday, December 3, 2009

“I’m a Sherlock Holmes in the Making”

disebabkan hari ini ku tiada kerja2 berat, diriku mengambil keputusan untuk menjadi detective hari ini heheh.. kalau famous detective tu namanya sherlock holmes, ku menjadi sherifah holmes (LOL gile huduh nama) ;p

my mission is very easy ( cehwah).. all i gotta do is:

1. Track them down and take a screenshot from their blogs (just from one particular blog is good enough) and post the picture in your blog with the title “I’m a Sherlock Holmes in the Making”.

after hours menggeledah mencari topi, magnifying glass and paip untuk disedut ketika berfikir (WTF!!), ku pon memulakan 'ekspedisi mencari-cari'..


image diatas sekadar ilustrasi untuk bayangan sahaja LOL

using all the theories, clues and formulas (eh, ni bukan nak jwb soklan math hehe), FINALLY!! JENG JENG JENG!!

THE MYSTERY IMAGE!! WOOHOOOO!! yeah baby yeah!!


this one is from http://kyspeaks.com/

and another one is at http://cheeserland.com/

ok now what?? of course la i have to report my finding right? heheh

2. Send an email to sherlockholmes@nuffnang.com with your full name and blog URL

alright! submit already heheh.. harap2 ade rezeki ^^

ok done with the finding.. skrg nak citer sket pasal citer pasal sherlock holmes ni.. kenal tak? ala, detective penyiasatan tu.. sherlock holmes ni sangat la popular.. kalau ade cite pasal nak siasat2 kes..mesti terbayang sherlock holmes.. pastu lagi satu, benda yg slalu ngan dia adalah paip dia tu heehe.. ingat dah? ha kalau tak ingat, leh la klik sini

disebabkan sherlock holmes ni femes dan cara penyiasatan dia sgt menarik, kisah pasal sherlock holmes ni pon difilemkan..



pelakon2 yang ada dalam filem ni pon best..Robert Downey Jr sebagai Sherlock Holmes, Jude Law (drooling!! hehehe) sebagai Watson (partner yang dia paling percaya), Rachel McAdams..

ok, movie ni dijangka akan keluar December 24..sehari seblom krismas.. sape2 yg minat cerita pasal penyiasatan and especially sherlock holmes ni, pastikan korang bersedia untuk membeli tiket wayang masing2 sebab da tengok trailer dia, mmg gempak!! semua ada, action, drama, humor, suma cukupla heheh.. tak sabar nak tengok!! especially sbb ade jude law hehehehehheheheeeeeeeee..

ok then,

cherio!!

Saturday, November 21, 2009

| Oh bantal ku yg sujuk2 lembab, aku kembali!! |

hahahah!!! yes!! finally!!

masa yang ditunggu telah tiiiiibaaaaaaaa!! tonsil ku pastinya adalah insan yang paling gembira dalam ini filem heheh tiada lagi adegan jerit menjerit dalam masa sebulan lebih ini..uyyeaahh!!


hoho.. to all kanak-kanak ribena yang seronok bercuti, spend your holiday wisely ya! jangan mencederakan diri anda mahupon orang lain .. kepada yang pergi melancong, pemberian cenderahati dan cenderamata atau in englishnya souvenir heheh sangatlah ditunggu- tunggu oleh saya di pintu rumah mahupon di peti surat depan rumah ;D

okidoki!!

Thursday, November 19, 2009

| Oh melayu!! |

hallo!!

aduhaiii, apela nak jadi ngan sikap orang melayu ni.. suka sgt ada perasaan hasad dengki.. dengki sesama bangsa pulak tu.. tak boleh nak tengok orang senang sikit, mula la nak dengki.. nak kata aku sorang je yang tak de keje, tak pulak, ramai lagi orang melepak sana sini, tapi kami2 jugak yang kena.. sangat bulls*it okeh!! ko ingat aku ni ape? buruh kasar ke? aku pon berhak gak nak berehat.. sakit je telinga ni dengar cakap -cakap sinis korang tu.. aduh!!! tak boleh la nak tengok orang lain begumbira.. takpe2................

Friday, September 11, 2009

| Pinggang ku kesakitan ;(

huhuhu!!! apela naseb kali ini lagi isk isk.. ade ke patut jadi ajk kebersihan!! tau la kami2 ni sgt responsible dan mengikut arahan, sampai ati huhuhuh....

heheh, ayat2 diatas cuma sedikit luahan rasa, tade pape pon sgt.. bese la kan, ade event kena la tlg2 apa yg patut.. tapi penat oooo!!! pinggang saket, tgn saket, kaki saket... kalau senin nanti aku ade dgr yg kata kami tak wat keje , mmg kene la lazer balik ngan kami2!!.. sila pastikan tuduhan anda itu benar ye ;p kalau sekadar nak menyakitkan ati, sila diam2 sahaja di tepi sudut bilik guru sana..

tapi pape pon, still seronok gak, lepak bilik ert tu, rindunya!! teringat dulu2 masak nasi ayam kat bilik ert tu, really missed all those moments.. tadi ingat nak masuk bilik jahitan sekali tapi tak berani plak wakakakakak!!! scaryy oooo!! nanti aa tunggu siang2 ;p

ok la,

till then,
cherio!! ^^

Wednesday, September 9, 2009

| Hang tuah yang gagal

hahahha!! budus je..tapi lawak heheheheheh..layannnn


cherio!! ^^

Tuesday, September 8, 2009

| abes jeans baruku kebanjiran|

huhuhuh....... apela naseb?!! tadi g carls jr..*pakai jeans baru tu heheeh*
seperti biasa, balik tapau aa air.. heeh ice lemon tea lak tu.. masa dlm keta, air milin memula tumpah, kena jeans baruku!! diulangi jeans baruku!!! uhuhuhuuuuuu.. pastu da nak smpi umah masa belok, air ice lemon tea ku pulak tumpah huhuhu.. bayangkan drpd full cup tinggal less than 1/4.. isk isk .. abes keta milin kemelekitan heheh *ampunkan saya penunggu gua hehehe*

so, apa yg disimpulkan, kalau tadek rezeki tu, mmg la.. 2-2 air jatuh tp aku punya jugak yg kehabisan airnya huhuhu.. takpela, ade hikmahnya kot...

till then,
cherio!! ^^cani la penuhnya ice lemon tea aku before tumpah huhuhuh

photo credit to: diamondusk

Sunday, September 6, 2009

a pair of jeans, mc chicken and a movie

alloo!!

heheh.. aku baru aje balik dr tgv bukit raja.. tgk final destination 4.. pada aku, tak leh lawan aa previous2 punya final destination, idk, its just my personal opinion..sape rasa aku salah tu, pedulik apa aku wakakakakak!!! but the main actor kinda cute though heheheheh...

oh ye, before pegi cinema, sempat celebrate bufday khairin, my niece.. she turned 7 today.. made her a sponge cake, topping with strawberry flavoured chocolate, as per her request.biasalah, girl biasanya akan suka anything yg pink.. heheh sorry khaliff, yours nanti makcu letak semua chocolate ek..

p/s: td kat bukit raja, sempat jugakle menyambar satu jeans..tgk milin beli..nak beli jugak plak tetiba tehehehehehe.........

till then,
cherio!!!

IT'S COMING!!
muahahahaa!!! *buat bunyik sore garau2 sket*

Saturday, September 5, 2009

!! uhuhu cane la nak selim melim !!

hahaha.. aiyooo.. org kata bulan pose ni la masa nak kuruskan badan..heheh.. tapi aku ni bulan pose asek mkn sedap2 je..aiyoooooooooo!!!

ni ha salah satu makanan yg sgt sinful bila dimakan hehehehe, cane nak kuruih ni ;p




cajun shrimp & chicken pasta ^^

lepas makan, pura2 menyesal hahahahahahahahhhhhhhhhhhhh!!!!

Monday, August 31, 2009

| Please dont sing!! |

hallo!!

please please dont you dare sing in a public if you dont have a decent voice!!!!!!

aiyooo, smlm pegi shopping mall kat pj *malas nak mention nama* , ade la para2 penyanyi ni nyanyi2 ..tatau la tuk ape, nak kata nyanyi lagu raya takde plak kedengaran, nak kata nak promote album, sorg tu je yg artis aku kenal.. tapi yang tak bestnya, sore salah sorg tu sgtlah MENJENGKELKAN!! ya! diulangi MENJENGKELKAN!! drpd aku sihat mihat datang sana, terus sakit kepala tahap migrain!! sgt turn off mood aku untuk membeli belah..last2 tak beli pon, belah aje huhuhuhuhu....the whole day aku MIGRAIN ok!!

so, please la ek, to anyone who wanted to sing in public, please do make sure ur voice wont make other people suffer from hearing it.. luckily i didnt puke and fainted *hahah exaggerate sket* but still, please dont destroy the music...music suppose to make us happy and lively not make us dead ;p

till then,
cherio!! ^^

p/s: i also dont have a decent voice, but i didnt sing in public ;p

Sunday, August 30, 2009

| Pagi ini sejuk dan nyaman |

salam and good morning ^^

hehhe.. sekarang ni hari2 hujan masa waktu pagi..nyaman je terasa.. tu yang tido asek telajak je hahahah!!!

masa pon cepat je berlalu skrg..tau2 da seminggu puasa, tau2 cuti seminggu pon dah nak abes wuwuwuwuwuuuuu... heheh nanti tau2 dah nak raya ;p

oh ye, nak ucapkan takziah kepada mereka2 yang kehilangan orang2 yg tersayang sepanjang bulan ramadhan ni.. sesungguhnya Allah lebih menyayanginya.. al fatihah..

till then,
cherio!!^^

p/s: fuh byk tol spiderwebs kat blog ni huhuhu.. almaklomla lama tak jenguk heheeeh..

Saturday, May 16, 2009

| Alhamdulillah..

hallo!!

lama da update blog ni.. takde idea la nak tulis apa.. sometimes feel like want to write sumthing tapi bila ngadap pc, mula la tade idea nak mula cane, pastu skrg ni tgh addicted vampire wars kat facebook.. terus bukak bende lain hehe..

so, latest news bout me? hmm.. let see.. im happy with my life, my job, happier than before.. i can shopping saving more .. ye la, tipu la kalau tak stress kan, tapi all paid off la.. justify everything heheeheh..

oh ye, happy teachers day to all the teachers out there.. * haha, mcm ade je yg baca* to my former teachers: thank you very much for all your guidance throughout my school year.. million apologies for all my mistakes (very lazy doing the homeworks)..

ha lagi satu, congratz to tomok sbb he is the one in a million *clap clap* ni aku ade letak video anas tahir (adik faizal tahir) wat tribute to tomok heheh.. enjoy aa.. tgk video dia yg lain gak..lawak2 hehe



till then,
cherio!!

p/s: happy nya.. got my sweet poison Heart totally lurveee it!